Suicide & Redemption

Tytuł tego (na razie bliżej nieokreślonego) utworu powinien brzmieć inaczej. W oparciu o moje ostatnie „doświadczenia” z nim związane powinien się on nazywać: „Szok i niespodzianka”. Ale po kolei.

Chciałabym Wam dzisiaj zaprezentować utwór, który przypadł do gustu nawet mojej… babci. Musicie przy tym wiedzieć, że jest ona bardzo wymagającą osobą i nie urządzają jej jakieś pierwsze lepsze utworki-potworki. Jej srogi gust muzyczny objawia się tym, że…

– nie lubi piosenek o bele czym, bez żadnego składu ani ładu,

– nie toleruje darcia mordy, ciężkie brzmienia z reguły ją męczą,

– nie pojmuje faktu, co takiego młodzież widzi w rapie, że już nie wspomnę o językołomnej próbie zanucenia (ba, powtórzenia!) tych długaśnych tekstów,

– nie mieści się jej w głowie jak współcześni młodzi ludzie mogą dobrze się bawić i tańczyć do szalonej, połamanej oraz kaleczącej uszy muzyki techno, trance i electro (popieram!),

– myślicie, że moja babcia lubi muzykę ludową? Nic z tego.

Alergeny wyżej opisane powodują muzyczną alergię u mojej babci, na co w takim razie nie ma ona uczulenia?

+ piosenki nie mogą być „kaszaną”, muszą reprezentować sobą określony poziom i dobrze, jeśli mają jakieś ukryte przesłanie,

+ ceni sobie muzykę wesołą, optymistyczną, melodyjną i wpadającą w ucho,

+ z uwagi na znajomość języka francuskiego lubi sobie od czasu do czasu posłuchać piosenek w tym języku (uwielbia Edith Piaf),

+ ponadto, jeśli piosenkę wykonuje jakiś przystojny, ładnie ubrany mężczyzna, znacząco wzrasta szansa, że ją polubi ;)

Tak pokrótce można by scharakteryzować gust muzyczny mojej babci. Prawda, że wymagający? ;) Byłam w ciężkim szoku, kiedy spodobała się jej piosenka Metallici, a konkretnie wydobywający się z głośników „Suicide & Redemption”. Zaskoczyła mnie jednak jeszcze bardziej (oczywiście pozytywnie), kiedy zaczęła dopytywać się o ten zespół (jak się nazywają, skąd są itp.).

Utwór pochodzi z płyty „Death Magnetic” wydanej w 2008 roku. Czyż nie piękny?

W mojej ocenie: 9/10

4 thoughts on “Suicide & Redemption

  1. Dziękuję :) Możliwe. Ja ją niestety za słabo znam, dlatego na razie nie wypowiem się na ten temat. Będę musiała nadrobić zaległości ;)

  2. Chciałbym mieć taką babcię :D Anyway, jak dla mnie Metallica skończyła się po pierwszych dwóch płytach i tylko te posiadam :D

Skomentuj

